עיצוב של מטבחים כיום יכול להיות רחב ואין סופי, וכן משלב מגוון גדול של חומרים וסגנונות עשירים ביותר. כך גם בחירה של כיריים מסוימות למטבח מוסיפות רבות לעיצוב שלו וכן לחוויית הבישול הכללית. תנורי כיריים רבים יכולים ליצור חוויה אחרת במטבח ולשלב עיצוב יוקרתי, מפואר וכמעט אמנותי עם טכנולוגיות מתקדמות מאד וסוג של עיצוב המקרין אלגנטיות.

ישנם דגמים רבים ושונים של כיריים בעיצובים מרהיבים, מתוחכמים יותר או פחות, משולבים על זכוכיות, כיריים חשמליות, כיריים קראמיות, כיריים המאפשרים הפעלה באמצעות נגיעה בלבד, העברת כף היד ללא שום צורך במבער גז או בגפרורים ועוד מגוון עיצובים ושכלולים נלווים. פלאי הטכנולוגיה משולבים באופן מרהיב במיוחד בכל הדגמים השונים של כיריים כיום. המראה הפראקטי יוצר גם ניצול של החלל במטבח כך שאין צורך בתנור גדול וכבד.

כיריים חשמליות אינן כאמור מחוברות לגז, עובדה זו יכולה להיות בטיחותית יותר, כאשר אין שום צורך בהכנסת בלוני גז לבית, לא תמיד ישנו חיבור לגז בכל בית ויש אף ליצור קשר עם חברות גז חוקיות ולא פיראטיות, אך מצד שני השימוש בחשמל ידוע כיקר יותר ומחודש לחודש ההפרשים מן הבחינה הכספית משמעותיים מאד. עם זאת איכויות הבישול עם חשמל אינן נופלות משל הבישול באופן אחר. לכיריים חשמליות יתרון נוסף שהן ניידות, וניתנות למעבר קל ממקום למקום כך שאפשר לבשל גם בגינה או במרפסת. גם ניקיון של כיריים חשמליות חשובות מאד, כיוון שזה יוצר חיסכון גדול יותר בחשמל. מצד שני חיסרון אחר של כיריים אלו הוא היכולת לשלוט במידות החימום שהן נוחות וקלות יותר בגז, בחשמל העוצמות חזקות יותר ולעיתים אין זה מתאים לבישול שדורש אש קטנה או שזה עלול לבשל את האוכל באופן רב מדי ואף עלול לשרוף את המאכלים.

למשפחות המבשלות רבות ולחובבי הבישול, כיריים סטנדרטיות מומלצות הרבה יותר לשימוש, הן מאפשרות שליטה מלאה על מידת החום הרצויה, הבישול הרבה יותר חווייתי ואפילו אותנטי ופחות טכנולוגי כל זאת מעבר לחיסכון באנרגיה ולחיסכון הרב בצריכה של חשמל מיותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.