קלחת היא בדיוק כלי במטבח המתאים לנו לבישול מיוחד, ממוקד בכמויות קטנות, למשל אם אנו רוצים להרתיח ביצה או להמיס שוקולד לשם הכנת עוגה. אם אנו רוצים להכין רוטב כלשהו או להמיס חמאה, קלחת מתאימה למגוון גדול של מטרות בבישול ובאפיה. קלחת שונה מן הסירים גם בגודלה וגם במבנה שלה. קלחת מגיעה עם ידית שהיא ידית ארוכה מאד, היוצרת נוחות רבה יותר בתהליך הבישול, ואין לה שתי ידיות זעירות בצידיה כפי שיש בסירים.

קלחת מצופה בחומר האמייל והיא למעשה סיר מאד קטן בגודלו, עשויה מנירוסטה או מפלדת אל חלד. ישנה אפשרות לקנות קלחת שיהיה לה גם מכסה, או מגוון סוגים של קלחות מיוחדות עם פיות מזיגה, לרוב קלחת נרכשת ללא תוספת מכסים. כלי זה, ככל הכלים האחרים, מגיע גם עם ציפוי קראמי שכבש לאחרונה את שוק כלי המטבח או יכול להגיע עם ציפוי הטפלון המוכר עם מניעת הדבקה, כך שגם ניתן להשתמש בו בבישול ללא הוספת שמן או ללא טיגון.

כאשר נוספת פיית מזיגה לכלי זה, הוא מתאים במיוחד להכנת קפה שחור אותנטי בדיוק כמו הכנת קפה בפינג’אן כמו פעם. הפיות מעוצבות כך שיתאימו בנוחות לא רק למשתמשים ביד ימין אלא גם לשמאליים. השימוש הרב בה נעשה להכנת רטבים, אך ניתן למצוא בכלי זה שימושים רבים לבישול- אם להכין תפוחי אדמה מבושלים, להרתיח חלב, לבשל ביצים קשות או את כל סוגי הרטבים לספגטי, לפיצות ולכל מגוון אחר של תבשילים ומאכלים. ישנם סוגים רבים ושונים של קלחות: למשל העשויות מברזל יצור ואז הם מעולים לבישול בשטח על המדורה או על המנגל ובתנאי מחנאות, ניתן להכין בכלי את כל מגוון מאכלי השטח הטעימים.

אם נבשל זאת על סיר, הסיר יושחר ולא ניתן יהיה לנקות אותו או להשתמש בו שוב. כלים איכותיים מסוג זה מוטב לקנות מברזל יצוק עם ציפוי של אמייל אף בכמה שכבות ועם ידית חזקה ועמידה מאד. כך החום מתפזר באופן שווה ונשמר לאורך זמן, והבישול הופך לאיכותי כמו בסיר רגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.