עמדת גיימינג

מחשב נייח שמשמש למשחקים, מגיע עם מאפיינים שונים מאלה של המחשב הביתי שמוכר לנו. איך רוכשים מחשב גיימינג איכותי ונמנעים מהוצאות מיותרות? הדרך שלכם אל המשחק הבא עוברת כאן

גיימר משחק במחשב
מחשב גיימינג אמור לספק את חווית המשחק האופטימלית

מחשב גיימינג הפך כבר מזמן לתחום ייחודי בעולם המחשבים, וכמו שיודע היטב כל גיימר – לא כל מחשב נייח נכנס לקטגוריה הזו. להבדיל מתחומים שבהם ההפרדה היא בעיקר תוצר של מיתוג, בעולם הגיימינג ישנן סיבות רבות שמבדילות בין סוגי המחשבים. בנוסף, גם תחת הקטגוריה של מחשב גיימינג תוכלו למצוא סוגים רבים של מחשבים, מסכים ואביזרים נלווים, שנבדלים זה מזה במחיר וביכולות. אז למי בכלל מומלץ לחשוב על מחשב גיימינג ואיך בוחרים את המחשב שלכם? זה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מחשב גיימינג או מחשב נייח רגיל?

אז נכון, אפשר לשחק במשחקי מחשב גם עם מחשב נייח פשוט, אבל החוויה ללא ספק תהיה שונה. מחשב גיימינג מגיע בדרך כלל עם מסך גדול ותצוגה מדויקת במיוחד, כדי להעניק לכל שחקן חוויית משחק מקסימלית, צבעים חדים ותחושה שהוא ממש נמצא בלב ההתרחשות. בנוסף, מחשבים כאלה מתאפיינים בקצב ריענון משודרג וזמן תגובה סופר מהיר, כדי להימנע ממצב בו האויב רואה אתכם לפני שאתם רואים אותו. ולבסוף, נלווים אליהם אביזרים שמשדרגים את ההנאה – עכברים נוחים, אוזניות עם סאונד איכותי ומקלדות שמתאימות לשימוש ממושך ויכולות להגיב להתרחשויות.

איך בוחרים מחשב גיימרים שמתאים לכם?

כמו בכל מחשב נייח, גם מחשב גיימרים מתחלק לטווחי מחירים שונים בהתאם לביצועים, הגודל וכדומה. אלה כמה מהמדדים שישפיעו על העלות הסופית, כאשר הבחירה שלכם היא כמה תרצו להשקיע.

מסך – כמו שכבר ציינו, מסכים הם חלק בלתי נפרד מחוויית משחק מרגשת, מפתיעה ומהנה. מסך קטן פשוט לא יעניק את אותו האפקט, ולכן מומלץ מאוד לחשוב בגדול. גודל המסך הוא תוצר של ההעדפות שלכם, וכך גם של גודל החדר. רכישת מסך גדול מאוד לחדר מחשב קטן, לא תעניק לכם את היתרון המבוקש ועלולה אפילו להזיק לעיניים. כך שגם אם אתם מוכנים ללכת על המסך המושקע ביותר, כדאי להתייחס גם לתנאים שבהם אתם משחקים. 

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון בכל הנוגע למסך הם זמן התגובה, קצב הרענון, הרזולוציה הגבוהה וחדות הצבעים. בכל אחד מהפרמטרים הללו מומלץ למצוא את עמק השווה, כדי לא לסיים עם הוצאה מוגזמת אך גם לקבל מחשב גיימינג מהסוג שרציתם. 

דיסק קשיח – אחת מהסיבות שמובילות גיימרים רבים לרכוש מחשב גיימינג, היא רצון שלא להעמיס על המחשב הרגיל שלהם. אם אתם מתכננים התקנה של כמות משחקים גדולה, תזדקקו לדיסק בנפח גדול. 

אביזרים משלימים – אביזרים הם המקום שיכול ליצור הבדל משמעותי ברמת הביצועים, גם עבור מי שאין באפשרותם להשקיע על מחשב גיימרים מהקטגוריה היקרה ביותר. בנוסף, חלקם גם עוזרים לא רק לתחושת המשחק אלא גם לתחושה שאחריה, על ידי שילוב פיצ’רים ששומרים על בריאותכם. תחת הכותרת של אביזרים אנחנו מתכוונים לעכבר ארגונומי, למקלדת עמידה בעלת מקשים נוחים, וכמובן גם לאוזניות מבודדות רעש שיאפשרו לכם ליהנות מהאקשן ולהתנתק מהעולם שבחוץ.

מעבד ומאוורר - מבט פנימי לתוך מחשב גיימינג
בקצב ריענון משודרג וזמן תגובה סופר מהיר הוא אחד המאפיינים החשובים של מחשב גיימינג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.